2.8 Inj. 1983

Aankoop Capri 2.8 Inj. 1983

In 1995 werd ik de trotse bezitter van een originele Nederlandse 2.8 Injectie. Ik kocht deze Capri particulier in Voorschoten. Ik heb er ruim 5 jaar mee naar mijn werk gereden totdat ik beseften dat het eigenlijk wel erg zonde was en heb hem toen maar geschorst. Tot mijn grote spijt staat hij nu al veel te lang stil..

Ps. Het is de auto waarmee ik Sandra leerde kennen...1997.

Verkocht !! 

( begin van het jaar, 2015 ) 

01.JPG

02.JPG

 

03.JPG

 

04.JPG

 

05.JPG

 

06.JPG

 

07.JPG

 

 

 

30 januari 2010

2.8 INJ uit het stof.

Nadat de 2300 Ghia uit de garage was is er ruimte gemaakt voor de 2.8 Injection. Zaterdagmorgen naar de stalling waar de capri al een jaar of tien stil staat. De motor slaat niet meer aan en ook de remmen zitten vast, dus moest de lier van de ambulance het werk doen. Voorspoedig en zonder tegenslag stond de capri op de ambulance. Bij aankomst thuis reed ik de ambulance recht voor de garage waar met de nodige mankracht de capri achteruit de garage in rolde. Met deze capri heb ik een aantal jaren met heel veel plezier in gereden.

Ook deze capri word weer tip top in orde gebracht...Knipogen

11.JPG

 

 Oktober 2011

Nieuw leven inblazen.

Dat de Capri niet meer aan wilde slaan wist ik wel maar nu nog uit zien te pluizen waarom. De brandstofpomp bij de benzinetank gaf geen teken van leven meer dus dat moest ik eerst zien op te lossen. Het achter wiel eraf maar daar was het eerste probleempje al, drie wielmoeren wilde wel meewerken maar de vierde stemde tegen. De wielbout die in de steekas zit begon mee te draaien. In dit geval was ik genoodzaakt de wielmoer uit te boren. Ik begon met een klein boortje voor te borenen steeds met een grotere boor ging het aardig de goede kant op. Met de grootste maat die ik had heb ik hem uitgeboord, dus het wiel kon eraf en kon ik goed bij de brandstofpomp komen die in een houder naast de brandstoftank is gemonteerd. Na al die jaren dat hij stil stond zal er wel enige roestvorm zijn ontstaan bij de elektrische aansluiting. Brandstofleiding los gehaald en het brandstofslangetje aan de tank naar de pomp was na al die jaren vergaan. De pomphouder los geschroefd en zo was de pomp makkelijk te verwijderen. Nadat ik de bedrading voor de pomp in orde had gemaakt gaf de pomp weer een teken van leven maar voor dat ik hem weer kan monteren moest ik nog even een stukje benzine slang van de juiste maat halen. De afdichtringen tussen de pomp heb ik even flink heet gestookt zodat ze weer zacht werden. Je kan ze dan gewoon weer gebruiken.

DSC03390 - kopie.JPG

DSC03388.JPG

 

 

Gepost door :::Cedicapri::: Permalink